πράσινο

πράσινο

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων", Μέρος Ζ' (Μαθηματικά)

Αποτέλεσμα εικόνας για διαγραμμα λιωσιμο των παγων
 Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο έρχονται σε επαφή με πλήθος ερεθισμάτων που στοχεύουν στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Διατύπωση και επίλυση προβλημάτων, καταμετρήσεις, αντιστοιχήσεις, πειραματισμοί, αριθμητικές πράξεις και ταξινομήσεις αντικειμένων είναι κάποιες από τις δραστηριότητες των μαθηματικών της προσχολικής αγωγής. Στην ενότητα "Τα Ζώα των πάγων" επιλέγουμε τους παρακάτω στόχους:
Επιδιώκουμε ώστε τα παιδιά να μπορούν:
  • Να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες ή τριάδες.
  • Να εξερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε συμμεταβαλόμενα ή αντίστροφα μεταβαλλόμενα μεγέθη σε απλές καταστάσεις.
  • Να αναγνωρίζουν απλούς και οικείους χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές.
  • Να διαβάζουν διαγράμματα.
Οι δραστηριότητες που μας βοηθούν να υλοποιήσουμε τους παραπάνω στόχους είναι οι ακόλουθες:

1. Παίζουμε το συμβολικό παιχνίδι "Οι πιγκουίνοι και τα παγόβουνα που λιώνουν". Στο παιχνίδι αυτό οι πιγκουίνοι πρέπει να βρουν ποιο παγόβουνο είναι μεγαλύτερο από τα άλλα ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει αυτούς και τα μικρά τους. Στην τάξη έχουμε δημιουργήσει 2-3 "παγόβουνα" με τη βοήθεια των επίπλων.(Τραπέζι μεγάλο, τραπέζι μικρό, παγκάκια ή ότι άλλο έπιπλο έχουμε). Τα παιδιά πρέπει να βρουν τρόπους υπολογισμού της επιφάνειας των παγόβουνων για να μπορέσουν να βρουν το μεγαλύτερο. Τους εφοδιάζουμε με κορδέλες, σχοινάκια και κορδόνια για να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους. Τους ρωτάμε αν μπορούν να το πετύχουν με άλλους τρόπους.

2. Παίζουμε το παιχνίδι με τις κάρτες των ζώων.Το παιχνίδι παίζεται ανά τρία παιδιά. Δίνουμε στα παιδιά 12 κάρτες που απεικονίζουν ζώα των πάγων σε ζευγάρια και ζητάμε από το ένα παιδί να μοιράσει τις κάρτες στα άλλα δύο. Του λέμε ότι πρέπει τα δύο παιδιά να έχουν τον ίδιο αριθμό καρτών. Τα τρία παιδιά μαζί συνεργάζονται και δίνουν ιδέες για το πώς θα γίνει η μοιρασιά. Το παιδί που θα μείνει χωρίς κάρτες θα σημειώνει σε έναν πίνακα διπλής εισόδου ποιο ζευγάρι ζώων πήρε το κάθε παιδί π.χ. Η Μαρία πήρε τις δύο πολικές αρκούδες, Η Νατάσα πήρε τις δύο φώκιες.
Παράδειγμα του πίνακα διπλής εισόδου                 

3. Παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, τις πολικές αρκούδες και τους πιγκουίνους. Ο θησαυρός που ψάχνουν είναι ένα ψάρι. Κάθε ομάδα ψάχνει το δικό της θησαυρό. Σε κάθε ομάδα δίνεται ένας χάρτης με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει. Όποια ομάδα βρει πρώτη το θησαυρό της, κερδίζει. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και ατομικά. Ολόκληρη η ομάδα αποφασίζει πού θα κρύψει το ψάρι -θησαυρό και ένα παιδί προσπαθεί να το βρει διαβάζοντας το χάρτη που του έχει ετοιμάσει η ομάδα. Παράλληλα υπάρχει και η λεκτική βοήθεια (ζεστό-όταν πλησιάζει, κρύο -όταν απομακρύνεται από το θησαυρό).


4. Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα διάγραμμα που απεικονίζει την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη τα τελευταία χρόνια. Τα παιδιά παρατηρούν και σχολιάζουν το αποτέλεσμα.Τους παροτρύνουμε να κατασκευάσουν ένα δικό τους διάγραμμα που να απεικονίζει με ποιο ρυθμό φαντάζονται ότι λιώνουν οι πάγοι των πόλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Συνολικές προβολές σελίδας