πράσινο

πράσινο

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων", Μέρος Δ' (Περιβάλλον και εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη)

Αποτέλεσμα εικόνας για τα ζώα των πάγωνΤο θέμα "Τα ζώα που ζουν στους πάγους" ενδείκνυται για να υιοθετήσουν τα παιδιά στάσεις και συμπεριφορές που βοηθούν στην προστασία του περιβάλλοντος και κατ'επέκταση στην προστασία του ζωικού βασιλείου και των ζώων που τείνουν να εξαφανιστούν.

Οι στόχοι που θέτουμε γι΄αυτή την ενότητα είναι οι παρακάτω:

  • Τα παιδιά να κατανοήσουν το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη και τις συνέπειες που έχει στη ζωή των ζώων.
  • Να πειραματιστούν και να βρουν λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.
  • Να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές που βοηθούν στην αποτροπή της υπερθέρμανσης του πλανήτη και να κατανοήσουν ότι οι συμπεριφορές αυτές έχουν αντίκτυπο όχι μόνο στους ίδιους αλλά και σε όλα τα έμβια όντα.
Οι δραστηριότητες που θα μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε τους στόχους μας είναι οι εξής:

1. Τα παιδιά παρακολουθούν στο διαδίκτυο ντοκιμαντέρ με το λιώσιμο των πάγων. Κάποιες χρήσιμες ιστοσελίδες για τις πολικές αρκούδες θα βρείτε εδώ και εδώ.Γίνεται συζήτηση στην τάξη για τα συναισθήματα που μας προκαλεί το φαινόμενο αυτό. Με κατάλληλες ερωτήσεις καθοδηγούμε τα παιδιά ώστε να σκεφτούν ποιες είναι οι επιπτώσεις στη ζωή των ζώων.

Αποτέλεσμα εικόνας για τα ζώα των πάγων2. Κάνουμε πειράματα στην τάξη. Χρησιμοποιούμε ένα μεγάλο κομμάτι πάγου και το λιώνουμε με τη βοήθεια ενός στεγνωτήρα μαλλιών. (Εννοείται ότι παίρνουμε τις απαραίτητες προφυλάξεις για την αποφυγή μιας ενδεχόμενης ηλεκτροπληξίας). Τα παιδιά παρατηρούν πόσο γρήγορα λιώνει ο πάγος. Τοποθετούμε ένα ζωάκι επάνω στον πάγο και προκαλούμε τα παιδιά να μαντέψουν τι θα απογίνει στη συνέχεια. Ψάχνουμε να βρούμε με ποιους τρόπους ο άνθρωπος συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη και πώς μπορούμε εμείς όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά να την αποτρέψουμε.

Αποτέλεσμα εικόνας για τα ζώα των πάγων3. Παίζουμε παιχνίδια ρόλων, όπου κάποια παιδιά παριστάνουν τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν αλόγιστα χημικά φάρμακα, κλιματιστικά, αυτοκίνητα που ρυπαίνουν και που δημιουργούν ολοένα και περισσότερα εργοστάσια που θερμαίνουν την ατμόσφαιρα, και κάποια παιδιά παριστάνουν τα ζώα στους πάγους που ψάχνουν να βρουν την τροφή τους σε μέρη αφιλόξενα γι'αυτά. Ένα ακόμη παιχνίδι ρόλων έχει να κάνει με το παράνομο κυνήγι αυτών των ζώων και των μικρών τους από τον άνθρωπο για εμπορικούς σκοπούς. Συνοδεύουμε με την κατάλληλη μουσική για να προσδώσουμε τη δραματικότητα που αρμόζει στην περίσταση.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση : "Τα ζώα των πάγων" Μέρος Γ' (Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών Τ.Π.Ε.)

Αποτέλεσμα εικόνας για ζωα των παγων
 Συνεχίζουμε τη διερεύνηση του θέματος "Τα ζώα των πάγων" με δραστηριότητες που χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών.Οι ΤΠΕ βοηθούν να υλοποιήσουμε τους στόχους μας σε όλες τις μαθησιακές περιοχές του προγράμματος, είναι δηλαδή πολύτιμοι βοηθοί στον τομέα των μαθηματικών , της γλώσσας, των εικαστικών, των φυσικών επιστημών. Ενδεικτικά κάποιοι από τους στόχους που θέτουμε στη διδασκαλία με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών είναι οι εξής :

  • Τα παιδιά να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με χρήση του διαδικτύου.
  • Να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται για την παραγωγή κοινού έργου.
  • Να μπορούν να πληροφορούνται με εκπαιδευτικά λογισμικά κλειστού τύπου και υπερμεσικά λογισμικά.
  • Να διαχειρίζονται την πληροφορία και να εκφράζονται με λογισμικό γενικής χρήσης.
  • Να διερευνούν , να πειραματίζονται και να ανακαλύπτουν τη γνώση με λογισμικά ανοιχτού τύπου.
  • Να δημιουργούν μοτίβα και μετασχηματισμούς με λογισμικό.
Οι δραστηριότητες που επιλέξαμε για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι οι εξής:

1.Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ζώα των πάγων και τη ζωή τους. Με τη βοήθεια του scanner του σχολείου μας, ανεβάζουμε στον Η/Υ τα έργα τους και τα στέλνουμε με e-mail στο γειτονικό νηπιαγωγείο. Έχει προηγηθεί συνεργασία με το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο, όπου τα παιδιά γνωρίζονται μεταξύ τους και έχουν συνομιλήσει μέσω του Skype. Γνωρίζουν τις δυνατότητες που μας παρέχει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Όλοι μαζί αποφασίζουμε και για το γράμμα που θα συνοδέψει τις ζωγραφιές μας. 

2. Παρακολουθούμε στο YouTube το "Ταξίδι στους Πάγους" και τα παιδιά συζητούν για τις εντυπώσεις τους από το βίντεο.

3. Χρησιμοποιούμε το Google Earth για να ταξιδέψουμε στους Πόλους και να δούμε από κοντά τα παγωμένα τοπία.

4. Ψάχνουν πληροφορίες για τα ζώα των πάγων χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης (Google).

5. Δημιουργούν κουίζ με ψηφιακές φωτογραφίες και ήχο στο Photo Story 3 με τίτλο "Μάντεψε ποιος". Κάθε σελίδα του κουίζ δίνει ένα στοιχείο (π.χ. πρώτη φωτογραφία από το πόδι μιας πολικής αρκούδας με τη λεζάντα "είναι άσπρο", δεύτερη φωτογραφία με πάγους με τη λεζάντα "πέφτει σε χειμερία νάρκη" κλπ).

6.Δημιουργούν το δικό τους κινούμενο σχέδιο για τους πιγκουίνους με τη βοήθεια του προγράμματος Animatron από εδώ

7. Χρησιμοποιούν διάφορες σφραγίδες στο πρόγραμμα Tux Paint για να φτιάξουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα.

Συνολικές προβολές σελίδας