πράσινο

πράσινο

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων", Μέρος ΣΤ' (Γλώσσα)

Αποτέλεσμα εικόνας για ζωα των παγων καρτουν Η κατανόηση και η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου είναι η δομή του προγράμματος της γλώσσας στο Νηπιαγωγείο. Την καλλιέργεια αυτών των τεσσάρων δεξιοτήτων καλείται να ενθαρρύνει ο εκπαιδευτικός στην τάξη. Μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες πάνω στο θέμα "Ζώα που ζουν στους πάγους" θέτει στόχους κατά τους οποίους τα παιδιά:

  • Αντιλαμβάνονται διαισθητικά τις περιστάσεις κατά τις οποίες χρησιμοποιούνται διαφορετικά είδη κειμένων.
  • Διατυπώνουν προκαταρκτικές υποθέσεις για το υπό ανάγνωση κείμενο.
  • Κατανοούν φθόγγους και φωνήματα στην ελληνική.
  • Συνειδητοποιούν τη σχέση μεταξύ φωνήματος και γραφήματος. 
  • Χρησιμοποιούν μέσα γραφής ή γράφουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και χρησιμοποιούν το ποντίκι. 
  • Συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση του προφορικού.
Οι δραστηριότητες που υλοποιούμε είναι οι παρακάτω:

1. Διαβάζουμε στα παιδιά ένα άρθρο το οποίο αναφέρεται στον πληθυσμό των πιγκουίνων και στη ζωή τους. Μπορούμε να βρούμε τέτοιου είδους άρθρα σε εφημερίδες, περιοδικά ή στο διαδίκτυο.
Στη συνέχεια διαβάζουμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδου, "Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος". Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν μία σύγκριση μεταξύ των δύο κειμένων. Σε ποιους απευθύνεται το κάθε κείμενο και γιατί. Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του κάθε κειμένου πριν από την ανάγνωσή του.

2. Δημιουργούμε πίνακα αναφοράς με τα ζώα που ζουν στους πάγους.

3. Βρίσκουμε λέξεις που λήγουν σε -δα έχοντας σαν αρχική την πολική αρκούδα και με αυτές συνθέτουμε ένα ποίημα με ομοιοκαταληξία.

4.Γράφουμε το παραπάνω ποίημα στον υπολογιστή με τη βοήθεια των πινάκων αναφοράς που έχουμε μέσα στην τάξη.

5.Παίζουμε ένα παιχνίδι αντιστοιχίας, όπου έχοντας 2 κύβους, τον έναν με εικόνες και τον άλλον με τις αντίστοιχες λέξεις, τα παιδιά προσπαθούν να βρουν σε ποια εικόνα ταιριάζει η κάθε λέξη.















Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων", Μέρος Ε' (Φυσική Αγωγή).

Αποτέλεσμα εικόνας για animals on ice cartoon Σύμφωνα με το Συμπληρωματικό Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο "Το σώμα του παιδιού είναι ένα σπουδαίο "εργαλείο μάθησης" μέσα από το οποίο θα οικοδομηθούν οι βάσεις της κινητικής του απόδοσης, της νοητικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής και κοινωνικής του ανάπτυξης. Όσο πιο πολλές ευκαιρίες για κίνηση έχει το παιδί σ'αυτήν την κρίσιμη ηλικία τόσο περισσότερο θα αναπτυχθεί ως προσωπικότητα." Είναι επομένως πολύ σημαντικό να ενσωματώνουμε κάθε μέρα στο πρόγραμμά μας δραστηριότητες φυσικής αγωγής.

 Οι στόχοι που βάζουμε στη μαθησιακή περιοχή της Φυσικής Αγωγής, δουλεύοντας το θέμα των ζώων που ζουν στους πάγους, είναι:

  • Τα παιδιά να κατανοούν τις σχέσεις με τα αντικείμενα (πάνω, κάτω, ανάμεσα κλπ)
  • Να εκτελούν κινητικές δεξιότητες του βαδίσματος, του τρεξίματος και του άλματος.
  • Να ισορροπούν στατικά και δυναμικά.
  • Να προσαρμόζουν την κίνησή τους στα χαρακτηριστικά της μπάλας (μέγεθος,βάρος).
  • Να χρησιμοποιούν τα μέρη του σώματός τους και τα διάφορα αντικείμενα με πολλούς τρόπους.
  • Να παίζουν και να σχηματίζουν ζευγάρια με όλα τα παιδιά της ομάδας ανεξαρτήτως ατομικών διαφορών, όπως φύλο, εθνικότητα, επίπεδο ικανοτήτων.
 Με τη βοήθεια των παιδιών, οργανώνουμε τις παρακάτω δραστηριότητες:

Αποτέλεσμα εικόνας για animals on ice cartoon1. Δημιουργούμε ένα σενάριο με πρωταγωνιστές τα ζώα των πάγων και με τη βοήθεια των επίπλων της τάξης πραγματοποιούμε με τα παιδιά κυκλική γύμναση.Για παράδειγμα, προτρέπουμε τα παιδιά να γίνουν πολικές αρκούδες που ψάχνουν να βρουν την τροφή τους. Θα πρέπει να ισορροπήσουν στα παγκάκια γιατί διασχίζουν ένα μεγάλο παγόβουνο, να περάσουν κάτω από τα τραπεζάκια γιατί πρέπει να βουτήξουν στα παγωμένα νερά της θάλασσας, να περπατήσουν βήμα βήμα πάνω στα καρεκλάκια γιατί πρέπει να πατήσουν στα διάσπαρτα κομμάτια πάγου που επιπλέουν στη θάλασσα.Ακόμη θα πρέπει να συρθούν στο πάτωμα γιατί πρέπει να διασχίσουν μία παγωμένη σπηλιά όπου ο πάγος σχεδόν ακουμπάει στα κεφάλια τους και να περάσουν ανάμεσα από δύο βιβλιοθήκες για να ξετρυπώσουν τη φώκια που έχει κρυφτεί από πίσω.Το σενάριο αλλά και οι κινήσεις μπορούν να εμπλουτιστούν με πολλές ακόμα ιδέες, δοσμένες από τα παιδιά.

2. Παίζουμε ένα ομαδικό παιχνίδι με τη μπάλα. Το ονομάζουμε "Ο πιγκουίνος και τα ψάρια".Ένα παιδί είναι ο πιγκουίνος και τα υπόλοιπα παιδιά είναι τα ψάρια. Ο πιγκουίνος κρατάει τη μπάλα και προσπαθεί να στοχεύσει με αυτήν τα ψάρια γιατί πεινάει και θέλει να τα φάει. Τα ψάρια κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Αν πετύχει κάποιο ψάρι, αυτό στη συνέχεια παίρνει τη μπάλα και γίνεται με τη σειρά του πιγκουίνος.

Αποτέλεσμα εικόνας για animals on ice cartoon3. Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Είναι οι μικρές φώκιες που προσπαθούν να ισορροπήσουν πάνω στον πάγο. Τα ζευγάρια κρατούν από κοινού ένα στεφάνι και προσπαθούν να διασχίσουν μία οριοθετημένη διαδρομή πατώντας πάνω στα μεγάλα τούβλα ψυχοκινητικής, χωρίς να αφήσουν από τα χέρια τους το στεφάνι. Το παιχνίδι αυτό απαιτεί συντονισμό κινήσεων του ζευγαριού και συνεργασία για την κοινή διαδρομή.Τα ζευγάρια αλλάζουν σύσταση στους επόμενους γύρους του παιχνιδιού και οι κινήσεις αναπροσαρμόζονται . Την επόμενη φορά κρατούν το στεφάνι με μόνο τρία δάχτυλα ή το κρατούν με το εσωτερικό του αγκώνα τους κλπ.

4. Τα παιδιά παριστάνουν τις πολικές αρκούδες. Τοποθετούμε διάσπαρτα στο χώρο πέντε στεφάνια (παγόβουνα). Το κάθε παγόβουνο έχει μέσα του  έναν αριθμό ψαριών από το ένα μέχρι το πέντε. Τα παιδιά πρέπει να μαζέψουν όσα περισσότερα ψάρια μπορούν, πηγαίνοντας από παγόβουνο σε παγόβουνο μόνο με το ένα τους πόδι (κουτσό) ή κάνοντας μικρά πηδηματάκια (για τα παιδιά που δεν τα καταφέρνουν στο κουτσό). Ένα παιδί καταγράφει σε λίστα τον αριθμό των ψαριών που πιάνει η κάθε πολική αρκούδα.

Συνολικές προβολές σελίδας