πράσινο

πράσινο

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Οι πειρατές ήρθαν στην τάξη μας !!!

Ένα σύντομο project αναδύθηκε στην τάξη μας τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς. Ένα πειρατικό καράβι που έφερε ένας μαθητής στο σχολείο κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και ξεκίνησε έτσι μία σειρά δραστηριοτήτων για τους πειρατές. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πού ζούσαν οι πειρατές, ποιες ήταν οι συνήθειές τους, για ποιο λόγο λήστευαν τα πλοία, πού έκρυβαν τα κλοπιμαία και αν τους "έπιανε καμιά φορά η αστυνομία". Η μεγαλύτερή τους επιθυμία ήταν να φτιάξουν έναν χάρτη θησαυρού και φυσικά να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. 

 Ξεκινήσαμε με το ιστόγραμμα, όπου σημειώσαμε τις ερωτήσεις των παιδιών και τις δραστηριότητες που θα κάνουμε, χωριστήκαμε σε ομάδες και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του project.

 Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καράβια των πειρατών και τα σεντούκια με τον κρυμμένο θησαυρό.






Τα παιδιά έλυσαν ένα σταυρόλεξο και μία μαθηματική άσκηση με θέμα τους πειρατές.Τα βρήκαμε στο διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά από εδώ.




Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την μπλε και την κόκκινη και έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να συνεργαστούν και να ακολουθήσουν τις αντίστοιχες οδηγίες του χάρτη (ανάγνωση, μαθηματικά)  για να βρουν το θησαυρό. 




Σε μία άλλη δραστηριότητα, τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους θησαυρό. Έφτιαξαν ένα σεντούκι όπου μέσα τοποθέτησαν χρυσά νομίσματα μεγάλης αξίας (μαθηματικά, τέχνες).














Παίξαμε μία παραλλαγή του παιχνιδιού twister χρησιμοποιώντας τα χρυσά νομίσματα που έφτιαξαν τα παιδιά (φυσική αγωγή).









Στο τέλος του project το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του χάρτη θησαυρού. Προσκαλέσαμε τους γονείς στην τάξη και σε μία σύντομη παρουσίαση τα παιδιά έπαιξαν το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού μαζί με τους γονείς τους, χρησιμοποιώντας τους χάρτες που έφτιαξαν τα ίδια. Ήταν μία δραστηριότητα που την απόλαυσαν και οι γονείς και τα παιδιά.










Τρίτη 26 Απριλίου 2016

Βιβλιοδώρα για το Πάσχα: "Τα παραμύθια του Οσελότου" τρίτος τόμος, από ομάδα συγγραφέων.

Αποτέλεσμα εικόνας για τα παραμυθια του οσελοτου Δεκαοχτώ παραμύθια με ζώα, ανθρώπους, ψάρια, ομπρέλες, χταπόδια, δράκους, έντομα, πουλιά, αυτοκίνητα,φύλλα, σπόρους, βασιλιάδες, πριγκίπισσες, κάκτους, νυχτερίδες και πολλά, πολλά συναισθήματα. Πώς θα μπορούσε να λείπει από τη βιβλιοθήκη ενός μικρού παιδιού ένα βιβλίο τόσο πλούσιο! Είναι κατάλληλο για παιδιά από 5 έως 12 ετών. Η ιστορία με τους χορτοφάγους δράκους είναι η δική μου ιστορία ("Τι τρώνε οι δράκοι και είναι τόσο δυνατοί;"). Την έγραψα με αγάπη για τα παιδάκια που είναι λίγο διστακτικά με τα λαχανικά και δεν τα τρώνε με ιδιαίτερη όρεξη! Καλή σας διασκέδαση!
 Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "Οσελότος".

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Κυκλοφοριακή Αγωγή: "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη".

  Στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής που εφαρμόζουμε κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους καινούργιους οδηγούς αυτοκινήτων. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πώς αποκτά κανείς την ιδιότητα του οδηγού, ποιες διαδικασίες ακολουθούνται, ποιοι είναι οι κανόνες που ακολουθούν οι οδηγοί όταν κυκλοφορούν στους δρόμους, ποια είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οδηγών αλλά και των πεζών. Όλα αυτά τα πραγματοποιήσαμε σε διάστημα δύο εβδομάδων και το αποτέλεσμα όπως θα δείτε ήταν εντυπωσιακό! 
 Κατ' αρχήν δημιουργήσαμε τη δική μας σχολή οδηγών (αποφασίσαμε για το όνομα και γράψαμε την πινακίδα της σχολής -γραφή-ανάγνωση). Αποφασίσαμε να παραστήσουμε το δάσκαλο και τους μαθητές και ο κάθε μαθητής έδωσε εξετάσεις για να πάρει το δίπλωμα οδήγησης. Οι εξεταστές ήταν πολύ αυστηροί!







Στη συνέχεια βρήκαμε στο διαδίκτυο και εκτυπώσαμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Με αυτά παίξαμε διάφορα παιχνίδια (προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη) και κάναμε ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, διάκριση και αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων (μαθηματικά).


Τα παιδιά έγιναν τα ίδια οδηγοί με τη βοήθεια των στεφανιών (φυσική αγωγή) και δημιουργήσαμε  με αυτόν τον τρόπο έναν ζωντανό "αυτοκινητόδρομο" μέσα στην τάξη μας. Δε θα μπορούσε να λείπει φυσικά και ο τροχονόμος που έλεγχε την οδηγητική συμπεριφορά των παιδιών. 




Υπήρξαν φορές που ο τροχονόμος έκοψε και πρόστιμο στους παραβάτες.



Τα παιδιά, κατασκεύασαν ένα δικό τους αυτοκίνητο με τη βοήθεια ενός χαρτονένιου κουτιού.Σ 'αυτό το αυτοκίνητο τα παιδιά έδιναν εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. Με αυτό επίσης, έπαιξαν συμβολικό παιχνίδι "το αυτοκίνητο" και "το λεωφορείο", έγραψαν και έκοψαν τα εισιτήρια (γραφή,ανάγνωση), και ένα παιδί έκανε τον εισπράκτορα.


Επόμενη δραστηριότητα ήταν τα παιδιά να φτιάξουν με το οικοδομικό υλικό έναν αυτοκινητόδρομο και να τοποθετήσουν εκεί τα αυτοκινητάκια και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας μόνα τους, μαθαίνοντας έτσι να προσανατολίζονται, να αναγνωρίζουν σήματα σε χάρτες και να ακολουθούν διαδρομές.



Συζητήσαμε για τα φανάρια στους δρόμους ,για τις ονομασίες των φαναριών των πεζών και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους Σταμάτη και Γρηγόρη (τέχνες- ο καθένας επέλεξε να φτιάξει όποιο από τα δύο επιθυμούσε.)


Επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του δήμου μας (σύνδεση σχολείου με την τοπική κοινωνία), όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανέβουν σε πραγματικά αυτοκινητάκια και να κυκλοφορήσουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτών του προγράμματος. 

Όσον αφορά στις ΤΠΕ, ασχοληθήκαμε με το πολύ ενδιαφέρον λογισμικό "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια". 

Αποτέλεσμα εικόνας για κυκλοφορώ με ασφαλεια στην πολη μανιω χατζοπουλουΔιαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα βιβλία ¨Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη" 


Αποτέλεσμα εικόνας για καλώς τον κυριο κοκκαι "Καλώς τον κύριο ΚΟΚ".

Τέλος φτιάξαμε τα δικά μας διπλώματα οδήγησης.

Τα παιδιά το διασκέδασαν και,όπως μας εξομολογήθηκαν οι γονείς, οι γνώσεις πέρασαν και στο σπίτι. Δεν υπήρξε γονέας που θα ξεχνούσε να βάλει τη ζώνη ασφαλείας ή θα τολμούσε να κάνει παράβαση του ΚΟΚ ...


Συνολικές προβολές σελίδας