πράσινο

πράσινο

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Κυκλοφοριακή Αγωγή: "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη".

  Στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής που εφαρμόζουμε κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους καινούργιους οδηγούς αυτοκινήτων. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πώς αποκτά κανείς την ιδιότητα του οδηγού, ποιες διαδικασίες ακολουθούνται, ποιοι είναι οι κανόνες που ακολουθούν οι οδηγοί όταν κυκλοφορούν στους δρόμους, ποια είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οδηγών αλλά και των πεζών. Όλα αυτά τα πραγματοποιήσαμε σε διάστημα δύο εβδομάδων και το αποτέλεσμα όπως θα δείτε ήταν εντυπωσιακό! 
 Κατ' αρχήν δημιουργήσαμε τη δική μας σχολή οδηγών (αποφασίσαμε για το όνομα και γράψαμε την πινακίδα της σχολής -γραφή-ανάγνωση). Αποφασίσαμε να παραστήσουμε το δάσκαλο και τους μαθητές και ο κάθε μαθητής έδωσε εξετάσεις για να πάρει το δίπλωμα οδήγησης. Οι εξεταστές ήταν πολύ αυστηροί!







Στη συνέχεια βρήκαμε στο διαδίκτυο και εκτυπώσαμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Με αυτά παίξαμε διάφορα παιχνίδια (προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη) και κάναμε ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, διάκριση και αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων (μαθηματικά).


Τα παιδιά έγιναν τα ίδια οδηγοί με τη βοήθεια των στεφανιών (φυσική αγωγή) και δημιουργήσαμε  με αυτόν τον τρόπο έναν ζωντανό "αυτοκινητόδρομο" μέσα στην τάξη μας. Δε θα μπορούσε να λείπει φυσικά και ο τροχονόμος που έλεγχε την οδηγητική συμπεριφορά των παιδιών. 




Υπήρξαν φορές που ο τροχονόμος έκοψε και πρόστιμο στους παραβάτες.



Τα παιδιά, κατασκεύασαν ένα δικό τους αυτοκίνητο με τη βοήθεια ενός χαρτονένιου κουτιού.Σ 'αυτό το αυτοκίνητο τα παιδιά έδιναν εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. Με αυτό επίσης, έπαιξαν συμβολικό παιχνίδι "το αυτοκίνητο" και "το λεωφορείο", έγραψαν και έκοψαν τα εισιτήρια (γραφή,ανάγνωση), και ένα παιδί έκανε τον εισπράκτορα.


Επόμενη δραστηριότητα ήταν τα παιδιά να φτιάξουν με το οικοδομικό υλικό έναν αυτοκινητόδρομο και να τοποθετήσουν εκεί τα αυτοκινητάκια και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας μόνα τους, μαθαίνοντας έτσι να προσανατολίζονται, να αναγνωρίζουν σήματα σε χάρτες και να ακολουθούν διαδρομές.



Συζητήσαμε για τα φανάρια στους δρόμους ,για τις ονομασίες των φαναριών των πεζών και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους Σταμάτη και Γρηγόρη (τέχνες- ο καθένας επέλεξε να φτιάξει όποιο από τα δύο επιθυμούσε.)


Επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του δήμου μας (σύνδεση σχολείου με την τοπική κοινωνία), όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανέβουν σε πραγματικά αυτοκινητάκια και να κυκλοφορήσουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτών του προγράμματος. 

Όσον αφορά στις ΤΠΕ, ασχοληθήκαμε με το πολύ ενδιαφέρον λογισμικό "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια". 

Αποτέλεσμα εικόνας για κυκλοφορώ με ασφαλεια στην πολη μανιω χατζοπουλουΔιαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα βιβλία ¨Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη" 


Αποτέλεσμα εικόνας για καλώς τον κυριο κοκκαι "Καλώς τον κύριο ΚΟΚ".

Τέλος φτιάξαμε τα δικά μας διπλώματα οδήγησης.

Τα παιδιά το διασκέδασαν και,όπως μας εξομολογήθηκαν οι γονείς, οι γνώσεις πέρασαν και στο σπίτι. Δεν υπήρξε γονέας που θα ξεχνούσε να βάλει τη ζώνη ασφαλείας ή θα τολμούσε να κάνει παράβαση του ΚΟΚ ...


Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Δραστηριότητες για την άνοιξη,"Η ανθισμένη αμυγδαλιά".

Αποτέλεσμα εικόνας για αμυγδαλια Ο Μάρτης μπήκε για τα καλά και στην τάξη μας συζητάμε για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν τις τελευταίες μέρες, και για τη δυσκολία που είχαμε στο πέταγμα του φετινού χαρταετού. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία των παροιμιών που είχαμε μάθει στις αρχές του μήνα για το Μάρτιο "Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει", "Μάρτης γδάρτης και παλουκοκάφτης". Διαβάζουμε την ιστορία της μικρής αμυγδαλιάς που ξεγελάστηκε από τον ήλιο και την πρόωρη ζέστη και άνθισε νωρίς. Προτρέπουμε τα παιδιά να μαντέψουν το τέλος της ιστορίας και να επινοήσουν ένα δικό τους τέλος. 

 Αποφασίζουμε να κατασκευάσουμε μία τρισδιάστατη αμυγδαλιά για να διακοσμήσουμε την τάξη μας. Χρησιμοποιήσαμε παλιές εφημερίδες, τις οποίες τσαλακώσαμε, και με αυτές φτιάξαμε τον κορμό του δέντρου.Τις κολλήσαμε σε ένα κίτρινο μεγάλο χαρτόνι και στη συνέχεια βάψαμε το δέντρο με καφέ μπογιά.Δύο παιδιά ανέλαβαν να βάψουν το γρασίδι με πράσινη μπογιά. Τέλος κολλήσαμε ροζ ανθάκια που ζωγράφισαν και έκοψαν τα παιδιά.







Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Δραστηριότητες για τις Απόκριες: "Η ιστορία του Αρλεκίνου"

Αποτέλεσμα εικόνας για αρλεκινος Η ιστορία του Αρλεκίνου πάντα γοήτευε τα παιδιά. Τονίζει και εκθειάζει την αγάπη και τη στοργή της μάνας προς το παιδί της. Προωθεί την ευρηματικότητα του ανθρώπου, που παρά τις αντίξοες συνθήκες προσπαθεί και βρίσκει λύσεις στα προβλήματά του, χωρίς να τα παρατάει. Τονίζει ότι η επιμονή είναι πολύτιμο αγαθό για το χαρακτήρα του ανθρώπου και ότι στο τέλος "ο επιμένων νικά". Τα παιδιά ταυτίζονται με το μικρό Αρλεκίνο και μαθαίνουν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί κάποιος να το προσπαθήσει. 

Αποτέλεσμα εικόνας για αρλεκινος
 Κατεβάζουμε από το διαδίκτυο εικόνες και πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν τον Αρλεκίνο. Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από τη συζήτηση και τους προτρέπουμε να κλείσουν τα μάτια και να φανταστούν ότι είναι και τα ίδια μικροί Αρλεκίνοι.

 Ακούμε την ιστορία του Αρλεκίνου (CD από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, με εξαιρετική μουσική και αφήγηση) και ταυτόχρονα τη δραματοποιούμε. Αποφασίζουμε ποια παιδιά θα ενσαρκώσουν τους κεντρικούς ρόλους της ιστορίας, και τα υπόλοιπα συμμετέχουν ως καρναβαλιστές της ιταλικής πόλης. Δίνουμε μάσκες και στολές στα παιδιά ή αν δεν έχουμε, τις κατασκευάζουμε σε μία προηγούμενη δραστηριότητα. Οι στολές μπορεί να είναι παλιά πουκάμισα στολισμένα με μαντήλια ή φουλάρια. Είναι επίσης πολύ χρήσιμα τα παλιά καπέλα και οι διάφορες τσάντες που έχουμε στο Νηπιαγωγείο.

Κατασκευάζουμε τον Αρλεκίνο.
 Στο τέλος, αφού έχουμε χορέψει και τραγουδήσει την ιστορία, κατασκευάζουμε τον Αρλεκίνο για να διακοσμήσουμε την τάξη μας και να βγούμε φωτογραφίες μαζί του!!!





Φωτογραφιζόμαστε με τη στολή του Αρλεκίνου.                         

Ζωγραφίζουμε το πρόσωπο του Αρλεκίνου.                      


Συνολικές προβολές σελίδας