πράσινο

πράσινο

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Project με θέμα την υγιεινή διατροφή.

 Την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου ασχοληθήκαμε με τα μικρά μου με την υγιεινή διατροφή. Η αφόρμηση για τη μικρή διερεύνηση που ακολούθησε ήταν ένα βραστό αυγό που έφερε για πρωινό στο σχολείο ένα παιδί. Έκανα ένα σχόλιο για το πόσο υγιεινό είναι ένα αυγό και ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων για το ποια από τα πρωινά που είχαν μαζί τους τα παιδιά είναι υγιεινά και ποια όχι. Δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε για τις υγιεινές συνήθειες στη διατροφή μας. Το project κράτησε περίπου μιάμιση εβδομάδα και τα παιδιά φάνηκε ότι υιοθέτησαν θετική στάση απέναντι στην υγιεινή διατροφή.
 Οι δραστηριότητες που εφαρμόσαμε ήταν πολλές και ποικίλες. Διερευνήσαμε σφαιρικά το θέμα και δουλέψαμε τους τομείς της γλώσσας, των μαθηματικών, των τεχνών, των φυσικών επιστημών, των ΤΠΕ, και της αειφορίας.

Γράψαμε έναν τιμοκατάλογο για το μαγαζάκι μας.






  Κατασκευάσαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής, αφού πρώτα αναλύσαμε όλα τα σκαλοπάτια της.Τα παιδιά έκοψαν διάφορα τρόφιμα από διαφημιστικά φυλλάδια και έκαναν το δικό τους κολλάζ.



  Στα μαθηματικά δουλέψαμε κάνοντας διαχωρισμούς σε υγιεινά και ανθυγιεινά, ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, και σειραθετήσεις.







 Ψάξαμε στο διαδίκτυο για έργα τέχνης σχετικά με τη διατροφή και προσπαθήσαμε να τα μιμηθούμε και στη συνέχεια να τα αποτυπώσουμε στο χαρτί.









  Δουλέψαμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με το CD του RAM KID "Φύση και διατροφή".

  Ασχοληθήκαμε με τα μουσικά όργανα, μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι "Το χοντρό μπιζέλι".





  Διαβάσαμε τα βιβλία "Γιατί δεν μπορώ να τρώω συνέχεια γλυκά;" και "Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο".


Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλια για τη διατροφηΑποτέλεσμα εικόνας για γιατι δεν μπορω να τρωω πολλα γλυκα;βιβλιο


Αποτέλεσμα εικόνας για παραμυθια οσελοτου τομος3  Και τέλος κάναμε δραματοποίηση την ιστορία ¨Τι τρώνε οι δράκοι και είναι τόσο δυνατοί" από τον τρίτο τόμο "Των παραμυθιών του Οσελότου".












Το αποτέλεσμα; Τα παιδιά συνειδητά πλέον φέρνουν υγιεινό πρωινό στο σχολείο και συναγωνίζονται για το ποιος θα φέρει το πιο υγιεινό φαγητό!!! 
  








Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

Δραστηριότητες για την 31η Οκτωβρίου, την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης.

  Κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο ασχολούμαστε με την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Είναι μία ευκαιρία να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την έννοια της εγκράτειας και του μέτρου, αλλά και να τα βοηθήσουμε να διαχειρίζονται με σύνεση τα εκατοντάδες πλέον υλικά αγαθά που τα περιβάλλουν.

Αποτέλεσμα εικόνας για book apotamieysh.pdf    Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου "Αν κάθε μέρα", το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ

  Συζητήσαμε για τις έννοιες που αναδύονται μέσα από το βιβλίο και κάναμε τις πρώτες μας προσπάθειες για ανάγνωση από τα ίδια τα παιδιά, καθώς το κείμενο προσφέρεται γι'αυτό το σκοπό. 

  Στη συνέχεια τυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε χρήματα για να τα χρησιμοποιήσουμε στο μαγαζάκι μας, αφού με τη συζήτηση προέκυψε ότι είναι απαραίτητα για όλες τις εμπορικές συναλλαγές των ανθρώπων. Ονοματίσαμε τα χρήματα, κάναμε ταξινομήσεις και αναγνωρίσαμε τους αριθμούς. 

  Στο τέλος τα παιδιά κατασκεύασαν κουμπαράδες -αρκουδάκια για να κάνουν και τα ίδια αποταμίευση στο σπίτι!!!



Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Φθινόπωρο στο Νηπιαγωγείο: Δραστηριότητες γλώσσας, εικαστικών και φυσικών επιστημών.

 Διανύοντας τον δεύτερο μήνα του Φθινοπώρου, και αφού έχει για τα καλά κρυώσει και ο καιρός, αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με αυτή την τόσο πλούσια σε υλικό εποχή.Οι δραστηριότητες πολλές και ποικίλες. Με τη μέθοδο της παρατήρησης, της συζήτησης, της έρευνας, της ανακάλυψης και της δημιουργίας προσεγγίσαμε το θέμα του Φθινοπώρου.      Παρατηρήσαμε τη φύση κάνοντας έναν περίπατο γύρω από το σχολείο. Τα παιδιά συνέλεξαν στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εποχή (φύλλα, σαλιγκάρια, κλαδιά, καρπούς της φύσης). Δημιουργήσαμε τη γωνιά του Φθινοπώρου. 
  Εργαστήκαμε με κάρτες λέξεων και με περιοδικά, όπου τα παιδιά
σχημάτισαν τις λέξεις των καρτών χρησιμοποιώντας τα γράμματα που έκοψαν από τα περιοδικά. 







  Δημιουργήσαμε καινούργια χρώματα, κάνοντας μίξεις χρωμάτων με τα πινέλα. 







  Τα παιδιά δούλεψαν ταυτόχρονα με λαδοπαστέλ και νερομπογιές και ανακάλυψαν την ιδιότητα του λαδιού να διαχωρίζεται από το νερό. 



  Μαγειρέψαμε το κέικ του φθινοπώρου, όπου χρησιμοποιήσαμε ξηρούς καρπούς που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι και γράψαμε τη συνταγή. 





 Τα παιδιά έκοψαν ομπρέλες και σαλιγκάρια για να διακοσμήσουν την τάξη και τέλος, αφού μιλήσαμε για τη βροχή, ανακάλυψαν την ιδιότητα της σταγόνας να μεταφέρεται σε κυκλικά κύματα την οποία και αποτύπωσαν στο χαρτί.











Συνολικές προβολές σελίδας