πράσινο

πράσινο

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

¨Η μικρή αλεπού και το κορίτσι". Ένα παραμύθι για τη φιλία.

  Στα πλαίσια της συναισθηματικής αγωγής και ορμώμενοι από το παραμύθι που διαβάσαμε την ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, ("Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε"), το οποίο έγραψαν παιδιά 5 και 6 ετών, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα δικό μας βιβλίο με τη βοήθεια της ιστοσελίδας www.storybird.com. Τα παιδιά διάλεξαν το εξώφυλλο και τις εικόνες και έπλασαν σιγά σιγά μία ιστορία για μία φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ ενός παράξενου κοριτσιού και μιας αλεπούς. Αξίζει να τη διαβάσετε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Αποτέλεσμα εικόνας για τα χερια δεν χτυπανε τα χερια αγαπανε  Για την παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, επιλέξαμε να διαβάσουμε ένα βιβλίο που είναι γραμμένο από παιδιά και απευθύνεται σε παιδιά. Το βιβλίο "Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε" με την επιμέλεια της Μαρίας Κουτσανοπούλου που έγραψαν τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου.   Πώς μπορεί κάποιος να τραβήξει την προσοχή των γύρω του; Πόσοι τρόποι υπάρχουν; Είναι όλοι οι τρόποι αποδεκτοί ή μήπως κάποιοι άνθρωποι επιλέγουν λανθασμένους; Πώς μπορούμε να του δείξουμε το σωστό τρόπο; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που δεν έχει φίλους; Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας; Η συζήτηση που προέκυψε αποδείχτηκε πολύ εποικοδομητική για τα παιδιά. Εξέφρασαν τις ιδέες και τις απόψεις τους και αποφάσισαν να τις αποτυπώσουν σε ένα ομαδικό κολλάζ.




Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

"Ένα μήλο την ημέρα..." Μια ιστορία διαφορετική από τις άλλες.

Αποτέλεσμα εικόνας για ενα μηλο την ημερα Φέτος τα παιδιά πήραν την απόφαση να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό ζωγραφικής που είχε θέμα " Ένα μήλο την ημέρα..." πώς τα μήλα συμβάλλουν στην υγιεινή διατροφή των ανθρώπων. Πολλές ιδέες έπεσαν στο τραπέζι, ένα παιδί πρότεινε να ζωγραφίσουν ένα μήλο σε μία σχολική τάξη να διδάσκει σε μικρότερα μήλα την αξία της διατροφής, ένα άλλο πρότεινε να ζωγραφίσουν ένα μήλο στη λαϊκή αγορά να πουλάει άλλα μήλα και ένα τρίτο να ζωγραφίσουν ένα μήλο ροκ σταρ που τραγουδάει για την υγιεινή διατροφή. Μετά από ψηφοφορία τα παιδιά κατέληξαν στην τρίτη ιδέα και σιγά σιγά το έργο πήρε σάρκα και οστά.Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ. Φωτογραφίες του έργου θα δημοσιευτούν μετά την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.
Αποτέλεσμα εικόνας για ενα μηλο την ημερα Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, τα παιδιά σκέφτηκαν να δημιουργήσουν και να δημοσιοποιήσουν μία δική τους ιστορία για τα μήλα και πόσο πολύ βοηθούν στη διατήρηση της σωματικής μας υγείας.Με τη βοήθεια της ιστοσελίδας Storybird τα παιδιά επινόησαν μία μικρή ιστορία με μία τίγρη που έτρωγε μήλα. Απολαύστε την εδώ.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Ελιά, ένα project στο νηπιαγωγείο.

 Ο πιο δημοφιλής καρπός της Ελλάδας, η ελιά, έχει κάθε χρόνο την τιμητική του στο νηπιαγωγείο. Η γεύση της, η χρησιμότητά της, η διατροφική της αξία, την κάνουν νούμερο ένα στις προτιμήσεις των παιδιών και των παιδαγωγών. Φέτος υπηρετώ σε ένα σχολείο που βρίσκεται σε μία καθαρά ελαιοπαραγωγική περιοχή, όπου τα παιδιά μεγαλώνουν δίπλα στους ελαιώνες και έχουν αρκετές γνώσεις γύρω από την παραγωγή της ελιάς και του ελαιόλαδου. Οι δραστηριότητες που αναδύθηκαν σε αυτό το project ήταν κυρίως για ενίσχυση, επέκταση και εμπέδωση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών.
  Αρχικά κάναμε μία διερευνητική συζήτηση για να διαπιστώσουμε τι ακριβώς γνωρίζουν τα παιδιά για τις ελιές και τι θα ήθελαν ακόμα να μάθουν. Το αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν ότι τα παιδιά θα ήθελαν να ζωγραφίσουν έναν ελαιώνα, να δουν πώς παρήγαγαν το ελαιόλαδο στο παρελθόν, να δουν και να αναπαράγουν έργα τέχνης με θέμα την ελιά και το λιομάζωμα και να παίξουν διάφορα παιχνίδια με τις ελιές. Αυτό που ήθελαν,τέλος, ήταν να φτιάξουμε και να φάμε ένα ελιόψωμο στο σχολείο μας.
  Ξεκινήσαμε με μία επίσκεψη στον ελαιώνα που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο σχολείο. Τα παιδιά παρατήρησαν τα δέντρα, ποια από αυτά ήταν νεαρά και ποια ήταν γηραιά, τα φύλλα και το πράσινο - λαδί χρώμα τους, τους καρπούς και συνέλεξαν μερικούς από το έδαφος για να τους παρατηρήσουν και μέσα στη σχολική τάξη. Ξεχωρίσαμε τους καρπούς που θα χρησιμοποιήσουμε για τα πειράματά μας και αυτούς για τα παιχνίδια μας και ξεκινήσαμε την εξερεύνηση!

  Δημιουργήσαμε το δικό μας ελαιώνα με τέμπερες και δαχτυλομπογιές.




 Παίξαμε παιχνίδια ταξινόμησης στα μαθηματικά.



 Κάναμε πειράματα διατήρησης της ποσότητας.


 Αναμείξαμε λάδι με νερό και ξίδι και παρατηρήσαμε το αποτέλεσμα. Ρίξαμε λάδι και νερό σε υφάσματα και παρατηρήσαμε ποιο από τα δύο εξατμίζεται.

 Διαβάσαμε για τη ζωή και το έργο του ζωγράφου Θεόφιλου και παρατηρήσαμε το εκπληκτικό του έργο "Λιομάζωμα". Κατασκευάσαμε και παίξαμε παζλ με τον παραπάνω πίνακα.





 Παίξαμε παιχνίδια για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και την ενδυνάμωση της μνήμης.


 Παρακολουθήσαμε στο YouTube τη διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου στο παρελθόν και στο σήμερα.

 Μάθαμε παροιμίες που λέει ο λαός μας για τις ελιές και τις καταγράψαμε.



 Τελευταίο αφήσαμε το ελιόψωμο. όπου τα παιδιά έγραψαν τη συνταγή, δοκίμασαν διαφορετικά είδη ελιάς και ζύμωσαν το ζυμαράκι για το ψωμί! Το αποτέλεσμα ήταν πεντανόστιμο!









Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές Νο3.

  Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, τα παιδιά ανυπομονούν να ολοκληρώσουν τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές τους για να τις δωρίσουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα. 
 Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κηροπήγια με την τεχνική του ντεκουπάζ, και στολιδάκια για το χριστουγεννιάτικο δέντρο χρησιμοποιώντας πηλό. Ζητήσαμε από κάθε παιδί να φέρει στο σχολείο ένα άδειο βαζάκι, το οποίο αλείψαμε με κόλλα και κολλήσαμε επάνω χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες. Στη συνέχεια το στολίσαμε με χρωματιστές κορδέλες και τοποθετήσαμε μέσα στο βάζο ένα μικρό κεράκι. 










  Τα στολιδάκια από πηλό τα κατασκευάσαμε χρησιμοποιώντας χριστουγεννιάτικα καλούπια, τα αφήσαμε να στεγνώσουν και έπειτα τα παιδιά τα έβαψαν με χρώματα της αρεσκείας τους.





  Δε θα μπορούσε να λείπει από τις χριστουγεννιάτικες δημιουργίες μας η κατασκευή του σκηνικού για τη φετινή θεατρική παράσταση. Το έργο που ανεβάσαμε ήταν "Η Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα" του Ευγένιου Τριβιζά και τα παιδιά ζωγράφισαν ένα κάστρο με νυχτερίδες, αράχνες και πολλά αστεράκια. Οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους!!!





Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές Νο2.

 Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και τα μικρά νηπιάκια εργάζονται πυρετωδώς για να υποδεχτούν τον Άγιο Βασίλη και να προετοιμάσουν τη γιορτή του σχολείου μας. Φέτος θα ανεβάσουμε μία  διασκευή του Χριστουγεννιάτικου παραμυθιού του Ευγένιου Τριβιζά "Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα".          Κατασκευές και πρόβες είναι στην ημερήσια διάταξη και ορισμένα δείγματα σας παραθέτω παρακάτω:







Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα.


Έτοιμα τα γράμματα για τον Άγιο Βασίλη!









Δεντράκια από γυαλιστερό χαρτί και χρυσόσκονη!!!




Τι θέλουμε να μάθουμε και να κάνουμε μέχρι τα Χριστούγεννα!









Έτοιμες και οι καρτούλες με τις θερμές ευχές μας για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά!!!





Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

Project με θέμα την υγιεινή διατροφή.

 Την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου ασχοληθήκαμε με τα μικρά μου με την υγιεινή διατροφή. Η αφόρμηση για τη μικρή διερεύνηση που ακολούθησε ήταν ένα βραστό αυγό που έφερε για πρωινό στο σχολείο ένα παιδί. Έκανα ένα σχόλιο για το πόσο υγιεινό είναι ένα αυγό και ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων για το ποια από τα πρωινά που είχαν μαζί τους τα παιδιά είναι υγιεινά και ποια όχι. Δόθηκε λοιπόν η ευκαιρία να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε για τις υγιεινές συνήθειες στη διατροφή μας. Το project κράτησε περίπου μιάμιση εβδομάδα και τα παιδιά φάνηκε ότι υιοθέτησαν θετική στάση απέναντι στην υγιεινή διατροφή.
 Οι δραστηριότητες που εφαρμόσαμε ήταν πολλές και ποικίλες. Διερευνήσαμε σφαιρικά το θέμα και δουλέψαμε τους τομείς της γλώσσας, των μαθηματικών, των τεχνών, των φυσικών επιστημών, των ΤΠΕ, και της αειφορίας.

Γράψαμε έναν τιμοκατάλογο για το μαγαζάκι μας.






  Κατασκευάσαμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής, αφού πρώτα αναλύσαμε όλα τα σκαλοπάτια της.Τα παιδιά έκοψαν διάφορα τρόφιμα από διαφημιστικά φυλλάδια και έκαναν το δικό τους κολλάζ.



  Στα μαθηματικά δουλέψαμε κάνοντας διαχωρισμούς σε υγιεινά και ανθυγιεινά, ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, και σειραθετήσεις.







 Ψάξαμε στο διαδίκτυο για έργα τέχνης σχετικά με τη διατροφή και προσπαθήσαμε να τα μιμηθούμε και στη συνέχεια να τα αποτυπώσουμε στο χαρτί.









  Δουλέψαμε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή με το CD του RAM KID "Φύση και διατροφή".

  Ασχοληθήκαμε με τα μουσικά όργανα, μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι "Το χοντρό μπιζέλι".





  Διαβάσαμε τα βιβλία "Γιατί δεν μπορώ να τρώω συνέχεια γλυκά;" και "Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο".


Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλια για τη διατροφηΑποτέλεσμα εικόνας για γιατι δεν μπορω να τρωω πολλα γλυκα;βιβλιο


Αποτέλεσμα εικόνας για παραμυθια οσελοτου τομος3  Και τέλος κάναμε δραματοποίηση την ιστορία ¨Τι τρώνε οι δράκοι και είναι τόσο δυνατοί" από τον τρίτο τόμο "Των παραμυθιών του Οσελότου".












Το αποτέλεσμα; Τα παιδιά συνειδητά πλέον φέρνουν υγιεινό πρωινό στο σχολείο και συναγωνίζονται για το ποιος θα φέρει το πιο υγιεινό φαγητό!!! 
  








Συνολικές προβολές σελίδας