Ένα σύντομο project αναδύθηκε στην τάξη μας τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς. Ένα πειρατικό καράβι που έφερε ένας μαθητής στο σχολείο κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και ξεκίνησε έτσι μία σειρά δραστηριοτήτων για τους πειρατές. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πού ζούσαν οι πειρατές, ποιες ήταν οι συνήθειές τους, για ποιο λόγο λήστευαν τα πλοία, πού έκρυβαν τα κλοπιμαία και αν τους "έπιανε καμιά φορά η αστυνομία". Η μεγαλύτερή τους επιθυμία ήταν να φτιάξουν έναν χάρτη θησαυρού και φυσικά να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.
Ξεκινήσαμε με το ιστόγραμμα, όπου σημειώσαμε τις ερωτήσεις των παιδιών και τις δραστηριότητες που θα κάνουμε, χωριστήκαμε σε ομάδες και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του project.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καράβια των πειρατών και τα σεντούκια με τον κρυμμένο θησαυρό.
Ξεκινήσαμε με το ιστόγραμμα, όπου σημειώσαμε τις ερωτήσεις των παιδιών και τις δραστηριότητες που θα κάνουμε, χωριστήκαμε σε ομάδες και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του project.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καράβια των πειρατών και τα σεντούκια με τον κρυμμένο θησαυρό.
Τα παιδιά έλυσαν ένα σταυρόλεξο και μία μαθηματική άσκηση με θέμα τους πειρατές.Τα βρήκαμε στο διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά από εδώ.
Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την μπλε και την κόκκινη και έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να συνεργαστούν και να ακολουθήσουν τις αντίστοιχες οδηγίες του χάρτη (ανάγνωση, μαθηματικά) για να βρουν το θησαυρό.
Σε μία άλλη δραστηριότητα, τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους θησαυρό. Έφτιαξαν ένα σεντούκι όπου μέσα τοποθέτησαν χρυσά νομίσματα μεγάλης αξίας (μαθηματικά, τέχνες).
Παίξαμε μία παραλλαγή του παιχνιδιού twister χρησιμοποιώντας τα χρυσά νομίσματα που έφτιαξαν τα παιδιά (φυσική αγωγή).
Στο τέλος του project το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του χάρτη θησαυρού. Προσκαλέσαμε τους γονείς στην τάξη και σε μία σύντομη παρουσίαση τα παιδιά έπαιξαν το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού μαζί με τους γονείς τους, χρησιμοποιώντας τους χάρτες που έφτιαξαν τα ίδια. Ήταν μία δραστηριότητα που την απόλαυσαν και οι γονείς και τα παιδιά.