πράσινο

πράσινο

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων" Μέρος Η' (Τέχνες)

 Οι τέχνες στο νηπιαγωγείο είναι μία αυθόρμητη πηγή έκφρασης. Τα παιδιά αβίαστα και τελείως φυσικά, χρησιμοποιούν διάφορα υλικά και δημιουργούν έργα, κατασκευές, παιχνίδια, θεατρικές παραστάσεις και τραγούδια έχοντας σαν  κύριο σύμμαχό τους την αστείρευτη φαντασία τους. Εμείς, σαν γονείς και εκπαιδευτικοί, οφείλουμε να τους παρέχουμε όλα εκείνα τα υλικά που θα τους βοηθήσουν να εκφραστούν και να δημιουργήσουν ελεύθερα. Η διαθεματική προσέγγιση του θέματος τα 'Ζώα που ζουν στους πάγους', ξεκίνησε με την επιθυμία ενός παιδιού να κατασκευάσουμε στην τάξη έναν πιγκουίνο. Ορμώμενοι από αυτό, εξερευνήσαμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής των ζώων που ζουν στους πάγους. Η τέχνη δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή την εξερεύνηση. Οι στόχοι που θέτουμε λοιπόν είναι:
Επιδιώκουμε ώστε τα παιδιά:
  • Να χρησιμοποιούν με φαντασία διαφορετικά υλικά για να δημιουργήσουν.
  • Να αναγνωρίζουν και να συνθέτουν διάφορες μορφές και σχήματα.
  • Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος για να δημιουργούν με τις διάφορες εικαστικές μορφές.
  • Να γνωρίζουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν για πειραματισμό, παραγωγή και μετασχηματισμό έργων.
  • Να χρησιμοποιούν στοιχεία του θεάτρου όπως ρόλο, κίνηση, λόγο, χώρο, χρόνο για να εκφράζονται και να επικοινωνούν.
  • Να εξοικειωθούν με τις τεχνικές του κουκλοθεάτρου και να εκφράζονται παίζοντας.
Δραστηριότητες:

1. Δίνουμε στα παιδιά ρολά από χαρτιά υγείας και ρωτάμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν πιγκουίνο με αυτά. Τα παιδιά λένε τις ιδέες τους και αποφασίζουμε να κάνουμε μία έρευνα στο διαδίκτυο για την κατασκευή του πιγκουίνου. 

Τα παιδιά αποφασίζουν να χρωματίσουν το ρολό με πινέλα και αυτό να είναι το σώμα του πιγκουίνου. Θα κολλήσουν άσπρη κοιλιά κόβοντας ένα οβάλ άσπρο χαρτονάκι και δύο μαύρα φτερά. Τέλος θα ζωγραφίσουν το κεφάλι με μαρκαδόρο και θα κολλήσουν ένα κίτρινο ράμφος.


2. Προτρέπουμε τα παιδιά να σκεφτούν με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε πιγκουίνους με γεωμετρικά σχήματα.Πρότειναν να ψάξουμε για δεύτερη φορά στο διαδίκτυο
όπου βρήκαμε τις παρακάτω κατασκευές .Το κάθε παιδί επέλεξε το σχήμα που θέλει να φτιάξει και η τάξη γέμισε με τρίγωνους, τετράγωνους, ορθογώνιους και στρογγυλούς πιγκουίνους!

Geometric penguins.:

3. Φωτογραφίζουμε τις κατασκευές μας, ανεβάζουμε στον υπολογιστή τις φωτογραφίες και τις μετατρέπουμε σε παζλ με τη βοήθεια του προγράμματος Jigs@w puzzle.

4. Παίζουμε θέατρο την ιστορία των δύο μικρών πιγκουίνων που έχασαν τους γονείς τους. Τα παιδιά έχουν επινοήσει την ιστορία, την έχουμε καταγράψει και την ενσαρκώνουμε σαν θεατρικό παιχνίδι.Δύο παιδιά ντύνονται πιγκουίνοι, δύο ντύνονται πολικές αρκούδες, δύο φώκιες και δύο κυνηγοί.Τα υπόλοιπα παιδιά είναι οι θεατές. Παίζουμε το θεατρικό πολλές φορές, σε όλο το διάστημα που ασχολούμαστε με το θέμα. Αν επιθυμούν τα παιδιά, δίνουμε και μία παράσταση για τους γονείς, λίγη ώρα πριν σχολάσουν.

5. Τα παιδιά παίζουν κουκλοθέατρο με τους πιγκουίνους που κατασκεύασαν. Ανά δύο παιδιά επινοούν μία κίνηση, ένα τραγούδι, ένα αστείο και το παίζουν μπροστά στους συμμαθητές τους ή στα παιδιά της διπλανής τάξης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Συνολικές προβολές σελίδας