πράσινο

πράσινο

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Κυκλοφοριακή Αγωγή: "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη".

  Στα πλαίσια της κυκλοφοριακής αγωγής που εφαρμόζουμε κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους καινούργιους οδηγούς αυτοκινήτων. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πώς αποκτά κανείς την ιδιότητα του οδηγού, ποιες διαδικασίες ακολουθούνται, ποιοι είναι οι κανόνες που ακολουθούν οι οδηγοί όταν κυκλοφορούν στους δρόμους, ποια είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οδηγών αλλά και των πεζών. Όλα αυτά τα πραγματοποιήσαμε σε διάστημα δύο εβδομάδων και το αποτέλεσμα όπως θα δείτε ήταν εντυπωσιακό! 
 Κατ' αρχήν δημιουργήσαμε τη δική μας σχολή οδηγών (αποφασίσαμε για το όνομα και γράψαμε την πινακίδα της σχολής -γραφή-ανάγνωση). Αποφασίσαμε να παραστήσουμε το δάσκαλο και τους μαθητές και ο κάθε μαθητής έδωσε εξετάσεις για να πάρει το δίπλωμα οδήγησης. Οι εξεταστές ήταν πολύ αυστηροί!







Στη συνέχεια βρήκαμε στο διαδίκτυο και εκτυπώσαμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Με αυτά παίξαμε διάφορα παιχνίδια (προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη) και κάναμε ταξινομήσεις, ομαδοποιήσεις, διάκριση και αναγνώριση γεωμετρικών σχημάτων (μαθηματικά).


Τα παιδιά έγιναν τα ίδια οδηγοί με τη βοήθεια των στεφανιών (φυσική αγωγή) και δημιουργήσαμε  με αυτόν τον τρόπο έναν ζωντανό "αυτοκινητόδρομο" μέσα στην τάξη μας. Δε θα μπορούσε να λείπει φυσικά και ο τροχονόμος που έλεγχε την οδηγητική συμπεριφορά των παιδιών. 




Υπήρξαν φορές που ο τροχονόμος έκοψε και πρόστιμο στους παραβάτες.



Τα παιδιά, κατασκεύασαν ένα δικό τους αυτοκίνητο με τη βοήθεια ενός χαρτονένιου κουτιού.Σ 'αυτό το αυτοκίνητο τα παιδιά έδιναν εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. Με αυτό επίσης, έπαιξαν συμβολικό παιχνίδι "το αυτοκίνητο" και "το λεωφορείο", έγραψαν και έκοψαν τα εισιτήρια (γραφή,ανάγνωση), και ένα παιδί έκανε τον εισπράκτορα.


Επόμενη δραστηριότητα ήταν τα παιδιά να φτιάξουν με το οικοδομικό υλικό έναν αυτοκινητόδρομο και να τοποθετήσουν εκεί τα αυτοκινητάκια και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας μόνα τους, μαθαίνοντας έτσι να προσανατολίζονται, να αναγνωρίζουν σήματα σε χάρτες και να ακολουθούν διαδρομές.



Συζητήσαμε για τα φανάρια στους δρόμους ,για τις ονομασίες των φαναριών των πεζών και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους Σταμάτη και Γρηγόρη (τέχνες- ο καθένας επέλεξε να φτιάξει όποιο από τα δύο επιθυμούσε.)


Επισκεφτήκαμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του δήμου μας (σύνδεση σχολείου με την τοπική κοινωνία), όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανέβουν σε πραγματικά αυτοκινητάκια και να κυκλοφορήσουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτών του προγράμματος. 

Όσον αφορά στις ΤΠΕ, ασχοληθήκαμε με το πολύ ενδιαφέρον λογισμικό "Μαθαίνω να κυκλοφορώ με ασφάλεια". 

Αποτέλεσμα εικόνας για κυκλοφορώ με ασφαλεια στην πολη μανιω χατζοπουλουΔιαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε τα βιβλία ¨Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη" 


Αποτέλεσμα εικόνας για καλώς τον κυριο κοκκαι "Καλώς τον κύριο ΚΟΚ".

Τέλος φτιάξαμε τα δικά μας διπλώματα οδήγησης.

Τα παιδιά το διασκέδασαν και,όπως μας εξομολογήθηκαν οι γονείς, οι γνώσεις πέρασαν και στο σπίτι. Δεν υπήρξε γονέας που θα ξεχνούσε να βάλει τη ζώνη ασφαλείας ή θα τολμούσε να κάνει παράβαση του ΚΟΚ ...


Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Δραστηριότητες για την άνοιξη,"Η ανθισμένη αμυγδαλιά".

Αποτέλεσμα εικόνας για αμυγδαλια Ο Μάρτης μπήκε για τα καλά και στην τάξη μας συζητάμε για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν τις τελευταίες μέρες, και για τη δυσκολία που είχαμε στο πέταγμα του φετινού χαρταετού. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία των παροιμιών που είχαμε μάθει στις αρχές του μήνα για το Μάρτιο "Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει", "Μάρτης γδάρτης και παλουκοκάφτης". Διαβάζουμε την ιστορία της μικρής αμυγδαλιάς που ξεγελάστηκε από τον ήλιο και την πρόωρη ζέστη και άνθισε νωρίς. Προτρέπουμε τα παιδιά να μαντέψουν το τέλος της ιστορίας και να επινοήσουν ένα δικό τους τέλος. 

 Αποφασίζουμε να κατασκευάσουμε μία τρισδιάστατη αμυγδαλιά για να διακοσμήσουμε την τάξη μας. Χρησιμοποιήσαμε παλιές εφημερίδες, τις οποίες τσαλακώσαμε, και με αυτές φτιάξαμε τον κορμό του δέντρου.Τις κολλήσαμε σε ένα κίτρινο μεγάλο χαρτόνι και στη συνέχεια βάψαμε το δέντρο με καφέ μπογιά.Δύο παιδιά ανέλαβαν να βάψουν το γρασίδι με πράσινη μπογιά. Τέλος κολλήσαμε ροζ ανθάκια που ζωγράφισαν και έκοψαν τα παιδιά.







Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Δραστηριότητες για τις Απόκριες: "Η ιστορία του Αρλεκίνου"

Αποτέλεσμα εικόνας για αρλεκινος Η ιστορία του Αρλεκίνου πάντα γοήτευε τα παιδιά. Τονίζει και εκθειάζει την αγάπη και τη στοργή της μάνας προς το παιδί της. Προωθεί την ευρηματικότητα του ανθρώπου, που παρά τις αντίξοες συνθήκες προσπαθεί και βρίσκει λύσεις στα προβλήματά του, χωρίς να τα παρατάει. Τονίζει ότι η επιμονή είναι πολύτιμο αγαθό για το χαρακτήρα του ανθρώπου και ότι στο τέλος "ο επιμένων νικά". Τα παιδιά ταυτίζονται με το μικρό Αρλεκίνο και μαθαίνουν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, αρκεί κάποιος να το προσπαθήσει. 

Αποτέλεσμα εικόνας για αρλεκινος
 Κατεβάζουμε από το διαδίκτυο εικόνες και πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν τον Αρλεκίνο. Τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από τη συζήτηση και τους προτρέπουμε να κλείσουν τα μάτια και να φανταστούν ότι είναι και τα ίδια μικροί Αρλεκίνοι.

 Ακούμε την ιστορία του Αρλεκίνου (CD από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, με εξαιρετική μουσική και αφήγηση) και ταυτόχρονα τη δραματοποιούμε. Αποφασίζουμε ποια παιδιά θα ενσαρκώσουν τους κεντρικούς ρόλους της ιστορίας, και τα υπόλοιπα συμμετέχουν ως καρναβαλιστές της ιταλικής πόλης. Δίνουμε μάσκες και στολές στα παιδιά ή αν δεν έχουμε, τις κατασκευάζουμε σε μία προηγούμενη δραστηριότητα. Οι στολές μπορεί να είναι παλιά πουκάμισα στολισμένα με μαντήλια ή φουλάρια. Είναι επίσης πολύ χρήσιμα τα παλιά καπέλα και οι διάφορες τσάντες που έχουμε στο Νηπιαγωγείο.

Κατασκευάζουμε τον Αρλεκίνο.
 Στο τέλος, αφού έχουμε χορέψει και τραγουδήσει την ιστορία, κατασκευάζουμε τον Αρλεκίνο για να διακοσμήσουμε την τάξη μας και να βγούμε φωτογραφίες μαζί του!!!





Φωτογραφιζόμαστε με τη στολή του Αρλεκίνου.                         

Ζωγραφίζουμε το πρόσωπο του Αρλεκίνου.                      


Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων" Μέρος Η' (Τέχνες)

 Οι τέχνες στο νηπιαγωγείο είναι μία αυθόρμητη πηγή έκφρασης. Τα παιδιά αβίαστα και τελείως φυσικά, χρησιμοποιούν διάφορα υλικά και δημιουργούν έργα, κατασκευές, παιχνίδια, θεατρικές παραστάσεις και τραγούδια έχοντας σαν  κύριο σύμμαχό τους την αστείρευτη φαντασία τους. Εμείς, σαν γονείς και εκπαιδευτικοί, οφείλουμε να τους παρέχουμε όλα εκείνα τα υλικά που θα τους βοηθήσουν να εκφραστούν και να δημιουργήσουν ελεύθερα. Η διαθεματική προσέγγιση του θέματος τα 'Ζώα που ζουν στους πάγους', ξεκίνησε με την επιθυμία ενός παιδιού να κατασκευάσουμε στην τάξη έναν πιγκουίνο. Ορμώμενοι από αυτό, εξερευνήσαμε ένα μεγάλο μέρος της ζωής των ζώων που ζουν στους πάγους. Η τέχνη δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή την εξερεύνηση. Οι στόχοι που θέτουμε λοιπόν είναι:
Επιδιώκουμε ώστε τα παιδιά:
  • Να χρησιμοποιούν με φαντασία διαφορετικά υλικά για να δημιουργήσουν.
  • Να αναγνωρίζουν και να συνθέτουν διάφορες μορφές και σχήματα.
  • Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος για να δημιουργούν με τις διάφορες εικαστικές μορφές.
  • Να γνωρίζουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν για πειραματισμό, παραγωγή και μετασχηματισμό έργων.
  • Να χρησιμοποιούν στοιχεία του θεάτρου όπως ρόλο, κίνηση, λόγο, χώρο, χρόνο για να εκφράζονται και να επικοινωνούν.
  • Να εξοικειωθούν με τις τεχνικές του κουκλοθεάτρου και να εκφράζονται παίζοντας.
Δραστηριότητες:

1. Δίνουμε στα παιδιά ρολά από χαρτιά υγείας και ρωτάμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε έναν πιγκουίνο με αυτά. Τα παιδιά λένε τις ιδέες τους και αποφασίζουμε να κάνουμε μία έρευνα στο διαδίκτυο για την κατασκευή του πιγκουίνου. 

Τα παιδιά αποφασίζουν να χρωματίσουν το ρολό με πινέλα και αυτό να είναι το σώμα του πιγκουίνου. Θα κολλήσουν άσπρη κοιλιά κόβοντας ένα οβάλ άσπρο χαρτονάκι και δύο μαύρα φτερά. Τέλος θα ζωγραφίσουν το κεφάλι με μαρκαδόρο και θα κολλήσουν ένα κίτρινο ράμφος.


2. Προτρέπουμε τα παιδιά να σκεφτούν με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε πιγκουίνους με γεωμετρικά σχήματα.Πρότειναν να ψάξουμε για δεύτερη φορά στο διαδίκτυο
όπου βρήκαμε τις παρακάτω κατασκευές .Το κάθε παιδί επέλεξε το σχήμα που θέλει να φτιάξει και η τάξη γέμισε με τρίγωνους, τετράγωνους, ορθογώνιους και στρογγυλούς πιγκουίνους!

Geometric penguins.:

3. Φωτογραφίζουμε τις κατασκευές μας, ανεβάζουμε στον υπολογιστή τις φωτογραφίες και τις μετατρέπουμε σε παζλ με τη βοήθεια του προγράμματος Jigs@w puzzle.

4. Παίζουμε θέατρο την ιστορία των δύο μικρών πιγκουίνων που έχασαν τους γονείς τους. Τα παιδιά έχουν επινοήσει την ιστορία, την έχουμε καταγράψει και την ενσαρκώνουμε σαν θεατρικό παιχνίδι.Δύο παιδιά ντύνονται πιγκουίνοι, δύο ντύνονται πολικές αρκούδες, δύο φώκιες και δύο κυνηγοί.Τα υπόλοιπα παιδιά είναι οι θεατές. Παίζουμε το θεατρικό πολλές φορές, σε όλο το διάστημα που ασχολούμαστε με το θέμα. Αν επιθυμούν τα παιδιά, δίνουμε και μία παράσταση για τους γονείς, λίγη ώρα πριν σχολάσουν.

5. Τα παιδιά παίζουν κουκλοθέατρο με τους πιγκουίνους που κατασκεύασαν. Ανά δύο παιδιά επινοούν μία κίνηση, ένα τραγούδι, ένα αστείο και το παίζουν μπροστά στους συμμαθητές τους ή στα παιδιά της διπλανής τάξης.




Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Διαθεματική προσέγγιση: "Τα Ζώα των πάγων", Μέρος Ζ' (Μαθηματικά)

Αποτέλεσμα εικόνας για διαγραμμα λιωσιμο των παγων
 Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο έρχονται σε επαφή με πλήθος ερεθισμάτων που στοχεύουν στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Διατύπωση και επίλυση προβλημάτων, καταμετρήσεις, αντιστοιχήσεις, πειραματισμοί, αριθμητικές πράξεις και ταξινομήσεις αντικειμένων είναι κάποιες από τις δραστηριότητες των μαθηματικών της προσχολικής αγωγής. Στην ενότητα "Τα Ζώα των πάγων" επιλέγουμε τους παρακάτω στόχους:
Επιδιώκουμε ώστε τα παιδιά να μπορούν:
  • Να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες ή τριάδες.
  • Να εξερευνούν σχέσεις ανάμεσα σε συμμεταβαλόμενα ή αντίστροφα μεταβαλλόμενα μεγέθη σε απλές καταστάσεις.
  • Να αναγνωρίζουν απλούς και οικείους χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές.
  • Να διαβάζουν διαγράμματα.
Οι δραστηριότητες που μας βοηθούν να υλοποιήσουμε τους παραπάνω στόχους είναι οι ακόλουθες:

1. Παίζουμε το συμβολικό παιχνίδι "Οι πιγκουίνοι και τα παγόβουνα που λιώνουν". Στο παιχνίδι αυτό οι πιγκουίνοι πρέπει να βρουν ποιο παγόβουνο είναι μεγαλύτερο από τα άλλα ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει αυτούς και τα μικρά τους. Στην τάξη έχουμε δημιουργήσει 2-3 "παγόβουνα" με τη βοήθεια των επίπλων.(Τραπέζι μεγάλο, τραπέζι μικρό, παγκάκια ή ότι άλλο έπιπλο έχουμε). Τα παιδιά πρέπει να βρουν τρόπους υπολογισμού της επιφάνειας των παγόβουνων για να μπορέσουν να βρουν το μεγαλύτερο. Τους εφοδιάζουμε με κορδέλες, σχοινάκια και κορδόνια για να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους. Τους ρωτάμε αν μπορούν να το πετύχουν με άλλους τρόπους.

2. Παίζουμε το παιχνίδι με τις κάρτες των ζώων.Το παιχνίδι παίζεται ανά τρία παιδιά. Δίνουμε στα παιδιά 12 κάρτες που απεικονίζουν ζώα των πάγων σε ζευγάρια και ζητάμε από το ένα παιδί να μοιράσει τις κάρτες στα άλλα δύο. Του λέμε ότι πρέπει τα δύο παιδιά να έχουν τον ίδιο αριθμό καρτών. Τα τρία παιδιά μαζί συνεργάζονται και δίνουν ιδέες για το πώς θα γίνει η μοιρασιά. Το παιδί που θα μείνει χωρίς κάρτες θα σημειώνει σε έναν πίνακα διπλής εισόδου ποιο ζευγάρι ζώων πήρε το κάθε παιδί π.χ. Η Μαρία πήρε τις δύο πολικές αρκούδες, Η Νατάσα πήρε τις δύο φώκιες.
Παράδειγμα του πίνακα διπλής εισόδου                 

3. Παίζουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες, τις πολικές αρκούδες και τους πιγκουίνους. Ο θησαυρός που ψάχνουν είναι ένα ψάρι. Κάθε ομάδα ψάχνει το δικό της θησαυρό. Σε κάθε ομάδα δίνεται ένας χάρτης με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει. Όποια ομάδα βρει πρώτη το θησαυρό της, κερδίζει. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και ατομικά. Ολόκληρη η ομάδα αποφασίζει πού θα κρύψει το ψάρι -θησαυρό και ένα παιδί προσπαθεί να το βρει διαβάζοντας το χάρτη που του έχει ετοιμάσει η ομάδα. Παράλληλα υπάρχει και η λεκτική βοήθεια (ζεστό-όταν πλησιάζει, κρύο -όταν απομακρύνεται από το θησαυρό).


4. Παρουσιάζουμε στα παιδιά ένα διάγραμμα που απεικονίζει την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη τα τελευταία χρόνια. Τα παιδιά παρατηρούν και σχολιάζουν το αποτέλεσμα.Τους παροτρύνουμε να κατασκευάσουν ένα δικό τους διάγραμμα που να απεικονίζει με ποιο ρυθμό φαντάζονται ότι λιώνουν οι πάγοι των πόλων.

Συνολικές προβολές σελίδας