πράσινο

πράσινο

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

Δραστηριότητες για την 31η Οκτωβρίου, την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης.

  Κάθε χρόνο στο νηπιαγωγείο ασχολούμαστε με την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Είναι μία ευκαιρία να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με την έννοια της εγκράτειας και του μέτρου, αλλά και να τα βοηθήσουμε να διαχειρίζονται με σύνεση τα εκατοντάδες πλέον υλικά αγαθά που τα περιβάλλουν.

Αποτέλεσμα εικόνας για book apotamieysh.pdf    Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου "Αν κάθε μέρα", το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ

  Συζητήσαμε για τις έννοιες που αναδύονται μέσα από το βιβλίο και κάναμε τις πρώτες μας προσπάθειες για ανάγνωση από τα ίδια τα παιδιά, καθώς το κείμενο προσφέρεται γι'αυτό το σκοπό. 

  Στη συνέχεια τυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε χρήματα για να τα χρησιμοποιήσουμε στο μαγαζάκι μας, αφού με τη συζήτηση προέκυψε ότι είναι απαραίτητα για όλες τις εμπορικές συναλλαγές των ανθρώπων. Ονοματίσαμε τα χρήματα, κάναμε ταξινομήσεις και αναγνωρίσαμε τους αριθμούς. 

  Στο τέλος τα παιδιά κατασκεύασαν κουμπαράδες -αρκουδάκια για να κάνουν και τα ίδια αποταμίευση στο σπίτι!!!



Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016

Φθινόπωρο στο Νηπιαγωγείο: Δραστηριότητες γλώσσας, εικαστικών και φυσικών επιστημών.

 Διανύοντας τον δεύτερο μήνα του Φθινοπώρου, και αφού έχει για τα καλά κρυώσει και ο καιρός, αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με αυτή την τόσο πλούσια σε υλικό εποχή.Οι δραστηριότητες πολλές και ποικίλες. Με τη μέθοδο της παρατήρησης, της συζήτησης, της έρευνας, της ανακάλυψης και της δημιουργίας προσεγγίσαμε το θέμα του Φθινοπώρου.      Παρατηρήσαμε τη φύση κάνοντας έναν περίπατο γύρω από το σχολείο. Τα παιδιά συνέλεξαν στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εποχή (φύλλα, σαλιγκάρια, κλαδιά, καρπούς της φύσης). Δημιουργήσαμε τη γωνιά του Φθινοπώρου. 
  Εργαστήκαμε με κάρτες λέξεων και με περιοδικά, όπου τα παιδιά
σχημάτισαν τις λέξεις των καρτών χρησιμοποιώντας τα γράμματα που έκοψαν από τα περιοδικά. 







  Δημιουργήσαμε καινούργια χρώματα, κάνοντας μίξεις χρωμάτων με τα πινέλα. 







  Τα παιδιά δούλεψαν ταυτόχρονα με λαδοπαστέλ και νερομπογιές και ανακάλυψαν την ιδιότητα του λαδιού να διαχωρίζεται από το νερό. 



  Μαγειρέψαμε το κέικ του φθινοπώρου, όπου χρησιμοποιήσαμε ξηρούς καρπούς που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι και γράψαμε τη συνταγή. 





 Τα παιδιά έκοψαν ομπρέλες και σαλιγκάρια για να διακοσμήσουν την τάξη και τέλος, αφού μιλήσαμε για τη βροχή, ανακάλυψαν την ιδιότητα της σταγόνας να μεταφέρεται σε κυκλικά κύματα την οποία και αποτύπωσαν στο χαρτί.











Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Εικαστική δραστηριότητα για την ημέρα προστασίας των ζώων.

 4 Οκτωβρίου, Παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων, και τα παιδιά θέλοντας να εκφράσουν την αγάπη τους για τα ζώα αποφάσισαν να φτιάξουν αφίσες με το σύνθημα "Σώστε τα ζώα" και να τις μοιράσουν στους γονείς τους. Προηγήθηκε μία συζήτηση στην τάξη για τα δικαιώματα των ζώων και ποιες είναι οι δράσεις που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να τα προστατεύσουν.













Ιδέα για παρουσιολόγιο της τάξης : Φθινόπωρο 2016

 Το φετινό μας παρουσιολόγιο έχει να κάνει με τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Ζητήσαμε από τα παιδιά να επιλέξουν ένα χαρακτηριστικό της κάθε εποχής, το οποίο και θα αλλάζουμε με τον ερχομό της.


Για το Φθινόπωρο επέλεξαν έναν σκαντζόχοιρο που αναρωτιέται "ποιός ήρθε σήμερα στο σχολείο;" Κολλήσαμε τις φωτογραφίες τους στο κίτρινο πλαίσιο και σε έναν πίνακα δίπλα στην πόρτα, αναρτήσαμε τα ονόματά τους. Από εκεί, τα παιδιά επιλέγουν το όνομά τους και το τοποθετούν δίπλα στην αντίστοιχη φωτογραφία.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

 Η πρώτη του Οκτώβρη είναι αφιερωμένη στους παππούδες και στις γιαγιάδες.Τα παιδιά θέλοντας να εκφράσουν την αγάπη τους αποφάσισαν να τους κάνουν ένα δώρο. Ένα βραχιόλι για τη γιαγιά και ένα μπρελόκ για τον παππού. 






Πήραμε χάντρες από τα ντουλάπια του σχολείου, σχοινάκια για να κατασκευάσουμε τα βραχιόλια και τα μπρελόκ και ξεκινήσαμε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα του δώρου προς τους αγαπημένους τους. Στο τέλος τους αφιέρωσαν και ένα μικρό ποιηματάκι, όπου έγραψαν και τα ονόματά τους!




Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

"Μήλα γύρω - γύρω στη μέση πορτοκάλι" : Μια δραστηριότητα για τη διαφορετικότητα και τη φιλία.

 Αρχές σχολικής χρονιάς. Όλα τα προσωπάκια μαζεμένα, διστακτικά, με διερευνητικό βλέμμα.Κάποια παιδιά που είναι μαθητές από πέρυσι είναι περισσότερο εξοικειωμένα με το περιβάλλον της τάξης. Κάποια άλλα που έρχονται για πρώτη φορά κάθονται και παρατηρούν το χώρο, τη δασκάλα, τους συμμαθητές τους.Στο σχολείο μας φοιτούν και πολλά παιδιά από άλλες χώρες. Παίζουμε, λοιπόν,πολλά παιχνίδια γνωριμίας, μαθαίνουμε τα ονόματα και τις συνήθειες των συμμαθητών μας και κάνουμε πολλές δράσεις για τη φιλία και την αποδοχή. 
Αποτέλεσμα εικόνας για μηλα γυρω γυρω στη μεση πορτοκαλι Ανάμεσα στις δραστηριότητες ήταν και αυτή που είχε να κάνει με την αποδοχή της διαφορετικότητας. Διαβάσαμε το βιβλίο του Γιώργου Σακελλαρίδη "Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι", το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ. Σε μία φρουτοθήκη βρέθηκαν πολλά μήλα αλλά και ένα πορτοκάλι. Τι θα κάνουν τα μήλα; Θα δεχτούν το πορτοκάλι στην παρέα τους;Πώς νιώθει το πορτοκάλι; Τι χρειάζεται για να γίνουν όλοι φίλοι; Είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο με έξυπνη στιχομυθία και πλαισιώνεται με καταπληκτική μουσική.
 Τα παιδιά απέδωσαν την ιστορία στο χαρτί τους, κατασκεύασαν καπελάκια με μήλα και πορτοκάλια και το δραματοποίησαν με μεγάλη επιτυχία. Για πολλές μέρες αφότου είχαμε τελειώσει με τη δραστηριότητα, έπαιζαν και ζωγράφιζαν ξανά και ξανά την ιστορία!

Το πορτοκάλι βρήκε ένα φίλο.


Πολλά μήλα στη φρουτοθήκη και ένα διαφορετικό πορτοκάλι,

Η φρουτοθήκη με τα μήλα.

Το πορτοκάλι είναι στεναχωρημένο γιατί δεν το αποδέχονται τα μήλα.

Το πορτοκάλι βρήκε φίλους!

Το ευγενικό μήλο.

Οι φίλοι του πορτοκαλιού.

Έγιναν όλοι φίλοι!

Δε σε θέλουμε πορτοκάλι!

Τα φρούτα όλα μαζί.

Όταν τα μήλα δεν ήθελαν το πορτοκάλι.


Έγιναν όλοι φίλοι στη φρουτοθήκη! 





Συνολικές προβολές σελίδας